Bedömning i olika ögon
Redovisningar tog plats under dagen. Återigen så kommer frågan upp angående bedömning. Vad lägger man i en bedömning och hur gör vi olika värderingar? Om en lärare inte alltid förstår eleven, är det då eleven som det är fel på? Eller kan det vara så att man måste vidga sitt eget synsätt och perspektiv?
Jobbade sedan vidare med NP...rättningen verkar ju aldrig ta slut där. Och vad händer sen med alla dessa prov? Är det verkligen någon som bryr sig om de sammanställda resultaten? Eller hamnar de bara i fil nr 38??
I dessa nedskärningstider så är det ju även många som får gå eller kommer bli omförflyttade. Utan att gå in på ytterligare detaljer så kan jag ju säga att det var en begravningslik stämmning på dagens APT. Ja, d känns ju sådär....
Tråkigt med nedskärningarna. Det skapar en oro för framtiden, helt klart...
Bedömning...håller med om att lärare kanske borde bli bättre på att vidga sina perspektiv och att försöka förstå sina elever så att bedömningen inte görs utifrån ett missförstånd. Det vore ju väldigt orättvist mot eleven om det skulle gå till på detta vis....